Założenie sklepu w sieci nie jest takie trudne – biznes w zasięgu ręki

Znane jest wszem i wobec powiedzenie, że lepsze kilo handlu niż kilo roboty. Idą tropem przysłowia, postanawiamy założyć własny biznes w sieci. Po dokonaniu analizy konkurencji, mając już pomysł na towary sprzedawane w sklepie, możemy przystąpić do załatwiania formalności urzędowych. Nie trwają one dłużej niż przy normalnej działalności. Jeżeli przeszliśmy już początkowe etapy założenia e-biznesu, co jeszcze musimy zrobić, aby nasz sklep funkcjonował zgodnie z naszymi oczekiwaniami? Najtrudniejsze przed nami – promocja i reklama. To, że nasz sklep jest bardzo przyjazny dla klientów o niczym nie świadczy. Musimy mieć klientów, bo to oni będą budować nasz sukces. Kampania reklamowa musi być przemyślana. Zgodnie z kierunkiem sprzedaży, musi ona być przede wszystkim skierowana do tej grupy klientów, na których nam najbardziej zależy. Powinniśmy dołączyć naszą witrynę do popularnych wyszukiwarek, oraz umieścić w katalogach tematycznych. Dobrze jest wejść we współpracę z podobnymi firmami – nawet konkurencyjnymi w celu wymiany linków. Bardzo ważne jest pozycjonowanie strony – trzeba pamiętać, że internauci z reguły przeglądają około 30 pierwszych haseł. Jeżeli nasz sklep będzie się znajdował na dalekiej pozycji, nikt do niego nie trafi. Konieczna będzie lista mailowa klientów sklepu, dobrze jest tą drogą informować ich o promocjach, a nawet podziękować za zakupy, czy złożyć życzenia świąteczne.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.