Znaczenie biznesplanu w prowadzeniu firmy

Bardzo nieroztropne jest, aby rozpoczynać jakąkolwiek działalność na własny rachunek, bez uprzedniego jej solidnego zaplanowania. Działania bez planu, na tzw. „żywioł” w ogromnej większości kończą się niestety kiepsko dla przedsiębiorcy, bo w pewnym momencie gubi się, stwierdza, że czegoś nie przemyślał, o czymś zapomniał, czegoś nie uwzględnił i tym samym sprowadził na siebie jakiś kłopot. Dlatego zakładanie firmy powinno być uprzedzone zrobieniem bardzo solidnego biznesplanu, który będzie dla nas niejako „mapą” jak poruszać się i jakie kroki czynić, aby się nie zgubić i sprawnie dotrzeć do celu. Niezależnie, czy celem będzie nasze zadowolenie i pełne konta bankowe, czy tylko umiarkowany sukces, ale pełna niezależność, którą niektórzy cenią sobie ponad wszystko. Właśnie dlatego warto swój biznes oprzeć na dobrym planie. Biznesplan powinien zawierać wszystko co najważniejsze dla dobrego prowadzenia firmy, powinien planować nasze koszty, nasz marketing, działania dystrybucyjne, finanse, zaznaczać nasze silne strony, słabe, akcentować szanse w otoczeniu, ale też i zagrożenia, jakie mogą się pojawić i zagrozić bytowi naszej firmy. Bo jeśli jesteśmy świadomi jakiegoś zagrożenia, to możemy przygotować się na nie, mamy na to po prostu czas. A gdy zostajemy czymś nagle zaskoczeni, to nie zawsze uda się temu zaradzić.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.