Realizm – najlepszy przyjaciel prezesa

Praca zawodowa w wybranej branży łączy w sobie zarówno marzenia o rozwoju, karierze i dobrobycie finansowym, jak również realne możliwości rzeczy, których możemy dokonać. Jako przedsiębiorcy o ugruntowanej pozycji na rynku możemy spotkać się z sytuacją, w której nie jesteśmy w stanie zadowolić wszystkich zainteresowanych ofertą naszej firmy klientów. W takim przypadku konieczne jest wyłączenie optymistycznego trybu kojarzonego ze stwierdzeniem, że jakoś to będzie; na rzecz realistycznego spojrzenia na to co jesteśmy w stanie wykonać. Niezależnie od tego, czy prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą czy też przewodzimy grupie osób, konieczne jest opracowywanie planów działania możliwych do realizacji. Nagromadzenie zleceń czy projektów, co do których już w momencie ich przyjmowania wiemy, że nie będziemy w stanie dotrzymać terminu, skutkuje niestety zawsze negatywnie – spadkiem jakości wykonywanej pobieżnie, na szybko i po łebkach usługi, bądź też niedotrzymaniem terminu, a tym samym niezadowoleniem klienta i obniżeniem poziomu zaufania wobec naszej firmy. Dlatego też – choć nie jest to najpopularniejszy pogląd – czasem lepiej od razu odmówić klientowi, niż oddać mu produkt niedopracowany. Stanowcza i uargumentowana odmowa pokazuje nasz profesjonalizm lepiej niż nieodpowiedzialna zgoda.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.